EN

Eric Finkelstein will deliver the seminar " QUALITY OF DEATH AND DYING: A GLOBAL PERSPECTIVE". The session will take place on 21th May (2h30 pm - 4h00 pm) at the Institute for Clinical and Biomedical Research Auditorium (ground floor).

Registration is mandatory and can be done HERE until 20th May at 11:59 pm.

(participation via zoom to be confirmed after registration)

Eric Finkelstein is Professor of Health Services and Systems Research at the Duke-NUS Medical School, Singapore and the Executive Director of the Lien Centre for Palliative Care. He also holds appointments at NUS School of Public Health and Duke University Global Health Institute. *His research focuses on the economic causes and consequences of health behaviors, with a primary emphasis on the use of traditional and behavioral economic incentives to influence behaviors in ways to improve the public’s health. Recent research interest focuses on studies to better understand the complicated decisions that revolve around end of life care. He has published over 300 manuscripts and 2 books. Based on google scholar, he has an h-index of 76, i10-index of 249 and his publications have been cited over 100,000 times, including in the landmark Supreme Court decision upholding the U.S. Affordable Care Act (aka Obamacare). *He was included several times in the list of the World's Most Highly Cited Researchers by Thomson Reuters and Clarivate Analytics and among the Top 2% of scientists worldwide in a study by Stanford University in 2021.

PT

No dia 21 de maio, entre as 14h30 e as 16h, Eric Finkelstein irá ministrar o seminário “QUALITY OF DEATH AND DYING: A GLOBAL PERSPECTIVE”. A sessão decorre no Anfiteatro do Instituto de Investigação Clínica e Biomédica localizado no rés-do-chão.

O registo é obrigatório e pode ser efetuado AQUI até 20 de Maio às 23:59.

(opção de participação por zoom a confirmar depois do registo)

Eric Finkelstein é Professor de Serviços de Saúde e Investigação de Sistemas na Duke-NUS Medical School, Singapura, e Diretor Executivo do Lien Centre for Palliative Care. Também tem cargos na Escola de Saúde Pública da NUS e no Instituto de Saúde Global da Universidade de Duke. *A sua investigação centra-se nas causas e consequências económicas dos comportamentos de saúde, com ênfase principal na utilização de incentivos económicos tradicionais e comportamentais para influenciar os comportamentos de forma a melhorar a saúde pública. Mais recentemente, os seus interesses de investigação centram-se em estudos para compreender melhor as decisões complicadas que giram em torno dos cuidados no fim da vida. Publicou mais de 300 artigos e 2 livros. Com base no Google Scholar, tem um índice h de 76, um índice i10 de 249 e as suas publicações foram citadas mais de 100 000 vezes, incluindo na decisão histórica do Supremo Tribunal que defendeu o Affordable Care Act dos EUA (também conhecido por Obamacare). *Foi incluído várias vezes na lista dos investigadores mais citados do mundo pela Thomson Reuters e pela Clarivate Analytics e está entre os 2% dos melhores cientistas do mundo num estudo da Universidade de Stanford em 2021.